dinsdag 9 juni 2020

The Englishman who went up a hill but came down a mountain - Christopher Monger

Ik zou dit jaar fietsen in Wales, maar dat ging niet door wegen de coronacrisis. Zelfs in een boekenblog ontkom je er niet aan! Ik heb dit boek ooit, in 2011, als bookcrossingboek gekregen, ik heb geen idee meer hoe. Via de Openbare Book Crossing Zone denk ik.
Anyway, ik heb dit boek nu gelezen omdat ik nu in Wales zou zijn, en dit boek er speelt. Het is een leuke romantische komedie over twee kaartenmakers die in de eerste wereldoorlog een kaart van Wales moeten maken van de oorlogskamer. Bij het opmeten van de eerste berg in Wales, blijkt het niet hoog genoeg te zijn om een berg te heten. Dat laten de dorpsbewoners niet op zich zitten!
Dit boek was oorspronkelijk een film met Hugh Grant. Het tikt netjes de boxen aan die bij een romantische komedie horen, maar is gewoon erg grappig en voor een filmboek erg goed geschreven.

Geen opmerkingen: