dinsdag 13 mei 2014

Eilanden, rif en regenwoud - Cees Nooteboom

Ik heb deze bundel gekocht om te lezen tijdens de ontbijten in mijn Australiƫreis. Cees Nooteboom reist hier dezelfde route als ik doe, van Sydney naar Perth. Nooteboom eindigt in Broome, waar ik toen ik Perth was ook nog wel heen had gewild.
Dit boek is niet alleen een reis door een land, maar ook door de tijd. Het eerste verhaal Sydney, is geschreven in 1989 (voor de val van de muur!) en het laatste Perth en Broome in 2010. 20 jaar aan reizen. Er zitten verwijzignen in naar andere reizen, bijvoorbeeld de Japanreis waar vorig jaar een mooi boek van is uitgekomen in het Perth verhaal. Het is de eerste nooteboom die ik lees, en ik zou mij eigen reisstukken graag spiegelen aan deze, maar zo goed ben ik niet.

Geen opmerkingen: