zondag 6 januari 2013

666-leeschallenge: De eindstand

Ik heb het eerder in dit blog gehad over mijn leeschallenge van 2012: 6 boeken lezen uit alle zes de continenten. Ik wist dat me dat niet ging lukken, maar ik ben er toch tevrden over. Ik heb na een mislukt boek, Herinnering aan mijn droeve hoeren, Gabriel Garcia Marquez ontdekt en veel boeken gelezen die ik anders niet had opgepakt. Dankzij deze challenge heb ik eindelijk Max Havelaar en Heart of darkness gelezen, en een boek van Isabel Allende.

De Eindstand:

Europa:
Engeland: De roman in de viool - Natasha Solomons
Portugal: Het schijnbestaan - José Caramago
Nederland: Bonita Avenue - Peter Buwalda
Spanje: Winter in Madrid - C.J. Sansom
IJsland: Winternacht - Arnaldur Indridason
Griekenland: Kapitein Corelli's mandoline - Louis de Bernieres

Azië:
India: A suitable boy - Vikram Seth
Maleisië: De rijstmoeder - Rani Malicka
China: Het rode korenveld - Mo Yan
Japan: De olifant verdwijnt / Slaap - Haruki Murakami
Indonesië: Max Havelaar - Multatuli
Rusland: Didar & Faroek - Sana Valiulina

Noord Amerika:
VS: Parrotfish - Ellen Wittlinger
Trinidad: Een huis voor meneer Biswas - V.S. Naipaul
Canada: Anabel - Kathleen Winter

Zuid Amerika:
Colombia: De kroniek van een aangekondigde dood - Gabriël Garcia Marquez
Chili: Het huis met de geesten - Isabel Allende

Afrika:
Mali: Het negerboek - Lawrence Hill
Algerije: De vreemdeling - Albert Camus
Zuid Afrika: Een jongensvriendschap - Michiel heijns
Congo: Heart of Darkness - Joseph Conrad
Rhodesië: The grass is singing - Doris Lessing
Sao Tomé: Evenaar - Miguel Sousa Tavares

Oceanië:
Australië: Het verre paradijs - Kate Grenville
Bougainville: Meneer Pip - Lloyd Jones

Geen opmerkingen: