woensdag 20 januari 2021

Transcendent kingdom - Yaa Gyasi

 

Dit is voor mij een boek over hoe je herkomst, je verleden en geschiedenis maken wat je bent, en hoe universeel het gevoel van depressie is. Ondanks dat de personen uit een heel andere culturele achtergrond komen is veel herkenbaar.

Het is een gegeven waar ik in boeken vaak ver weg van blijf maar het is goed er over te lezen zonder je er in te verliezen. Ik zou dit boek zelf zeker niet hebben opgepakt, maar heb het gekregen van een vriendin omdat ik Homegoing heb gelezen.

Transcending Kingdom is een heel andere boek dan Homegoing. Waar Homegoing groots is in de tijd en de familie die het omvat, is Transcending country juist heel erg in zechzelf gekeerd, klein, over een familie die steeds kleiner wordt, de wereld die steeds kleiner wordt.

Het laatste hoofdstuk vind ik wel jammer, dat had voor mij niet gehoeven.

Geen opmerkingen: