zondag 2 juni 2024

The housekeeper and the professor - Yoko Ogawa

 

Ik heb nog niet eerder iets van Yoko Ogawa gelezen en dacht dat dit boek van haar mij het minst aan zou spreken, maar ik vond het geweldig! Dat beloofd wat voor de andere boeken. :) Ik ben geen wiskundefan (hoewel ik het op school op zich wel kon), en ik vind het heel knap dat de schrijver mij de schoonheid kon laten voelen van de formule van Euler.

Dit boek is een typisch voorbeeld van wat mij aanspreekt in Japanse literatuur. Het is een heel klein verhaal waarin niet zoveel gebeurt, maar het zorgt ervoor dat je er voorzichtig mee omgaat.

1 opmerking:

Rosayu zei

Hallo Iiwi,

Enorm bedankt voor het mooie boek een lied van herinnering van Duong Thu Huong. Ik vond het boek in een kastje in den haag. Jij liet het los in het wild in 2011, ik vond het vorige week, het is nog steed in goede staat. Nu ik net terug ben uit Vietnam was het heerlijk te lezen.

Hartelijke groet,
Rosa